FORTRYDELSESRET & RETURNERING

Der gives altid 30 dages fuld fortrydelsesret på varer købt hos Unikke Hjem.

Den 30 dages periode starter den dag hvor din ordre er leveret til dig. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Vi skal indenfor 30 dage fra varemodtagelse modtage besked om din fortrydelse. Du kan sende en mail på info@unikkehjem.dk, eller ved at du benytter standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varer, uden samtidigt at give os besked. 

UAFHENTEDE PAKKER
Uafhentede pakker i pakkeshops er ikke en automatisk fortrydelse af dit køb.
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.

 

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

RETURNERING
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler, spejle og rammer med glas over 50x70 cm. 
Udgifterne til returneringen af disse varer forventes højest at koste 299 DDK.

Du kan altid aftale med os om, at benytte vores fragtaftaler. Vi sender dig blot en returlabel, og pengene trækkes fra returneringen af dit køb.
Vi giver selvfølgelig skriftlig besked om returneringsbeløbet. 

Du er også mere end velkommen til at benytte dig af vores returportal, hvor du nemt kan booke fragten til din returnering. Følg blot linket her

Du må også gerne returnere fysisk på vores lager. Dette skal blot aftales på forhånd. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Er du i tvivl om hvilken fragtleverandør du kan benytte ved møbler og større genstande er du altid velkommen til at kontakte os. Vi hjælper dig meget gerne.

 

Vi vil gerne opfordre til, at returseddel er udfyldt og medsendt i pakken. Find retur sedlen nederst på denne side.

Varen sendes til:
Unikke Hjem
Korshøjvej 6
8600 Silkeborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

  

VARENS STAND VED RETURNERING

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, kan du få dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer din betaling, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leverignsform, end den billigste standardløsning, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Du skal sende pakken retur senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender dokumentation for at have returneret den. 

 

REKLAMATIONSRET

Er varen blevet beskadiget under forsendelsen? Så kontakt os gerne hurtigst muligt, og send gerne detaljerede billeder af fragtemballage og den beskadigede vare til info@unikkehjem.dk

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Kontakt os på info@unikkehjem.dk inden du sender din defekte vare retur.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Risikoen for varer købt hos Unikke Hjem overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Reklamation og eventuelle fejl eller mangler ved levering, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, bedes du hurtigt rette henvendelse til Unikke Hjem.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) returfragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine returfragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Unikke Hjem
Korshøjvej 6
8600 Silkeborg
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

KLAGEMULIGHEDER

Ved klage skal følgende e-mailadresse angives: info@unikkehjem.dk samt hjemmesiden du har købt varen på: unikkehjem.dk

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@unikkehjem.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link). For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det klager over tøj og sko skal prisen have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl ien anet EU-land end Dnamark, kan klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.

ec.europa.eu

 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Unikke Hjem Aps
Korshøjvej 6
8600 Silkeborg
E-mail: info@unikkehjem

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

Bestilt den: _______________________________     

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: __________________________________

Forbrugerens adresse:  _________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________  

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.04.2024