HANDELSBETINGELSER

GENERELT

Unikke Hjem ejes og drives af:
UNIKKE HJEM ApS
Kroghsvej 18 st th
8600 Silkeborg

Tlf: +45 6017 6867
CVR: 42231703

 

Lager:
Knudlundvej 14
8653 Them

 

GAVER

Vi tilbyder gratis gaveindpakning på alle vores varer og du kan sende gaven direkte til gavemodtageren. Se evt. betingelser for levering til døren.

Blot angiv i kommentarfeltet i kurven, hvilken vare/varer der skal pakkes ind og evt. hvor mange gaver der ønskes.

 

GAVEKORT

Gavekortet sendes via mail til den angivne mailadresse.

Gavekort og tilgodebevis er gyldigt i 2 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet / tilgodebeviset.

Gavekort og tilgodebeviser kan kun bruges online på unikkehjem.dk

  

BETALING

Hos Unikke Hjem modtager vi online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og Mobilepay Online.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller, når du har afhentet din vare på vores lager.

Ved betaling med Visa, Visa Electron, Mastercard og Mastercard Debit, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning: danske kroner (DKK)

Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikre og ikke kan læses af udefrakommende.

Vores hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

ANYDAY: med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

LEVERING

Vi gør altid vores bedste for, at få varen frem til dig, så hurtigt som muligt. Oftest sendes den samme hverdag og hvis din ordre er modtaget inden kl 14.
Dog er der enkelte varer der kræver 3-5 dages levering.
Den forventede leveringstid er angivet ved hver enkelt vare.

Levering af varer fra Unikke Hjem anses for sket, når varen er leveret til kunden. 

Vi sender vores pakker med Postnord. Større genstande, møbler og spejle sendes med fragtmand. Se betingelser nedenfor.

Du vil altid modtage et track and trace nr. eller lignende notifikation, så du kan følge din ordre, fra vores lager og hjem til dig/pakkeshop.

Vi leverer kun indenfor Danmark og Sverige.

Ved Sverige vil forsendelsesomkostninger automatisk ændre sig, når du indtaster din adresse, men spænder fra mellem 66 kr. til 146 kr. når vi sender til Sverige. 

 

LEVERING TIL DØREN
Ønsker du pakken leveret direkte til døren koster det 49,00 DKK hvis du køber for mindre en 799,00 DKK, og fri fragt hvis du køber for mere end 799 DKK.
Dette vil altid fremgå af indkøbskurven, under punktet: levering. 

 

LEVERING TIL PAKKESHOP/BOKS
Ønsker du at afhente din pakke i en pakkeshop eller pakkeboks koster det 39,00 DKK hvis du køber for mindre end 499,00 DKK, og fri fragt hvis du køber for mere end 499,00 DKK
Dette vil altid fremgå af indkøbskurven, under punktet: levering. 

 

MØBLER, SPEJLE OG ANDRE STØRRE GENSTANDE:
Møbler, spejle og større genstande sendes med fragtmand til din kantsten. Det betyder du selv står for at bære varen ind af døren. Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på mail info@unikkehjem.dk eller telefon +45 6017 6867.

 

AFHENT SELV PÅ LAGER
Du har altid mulighed for at hente dine varer på vores lager, det skal blot aftales hvornår du kommer, for at sikre at du ikke kommer imens vi er ude af huset. Det er derfor en god ide at kontakte os på info@unikkehjem.dk eller på telefon +45 6017 6867 og aftale nærmere.

Vi træffes på telefon:
Man-fre:         8:00-16:00

Lager:             Knudlundvej 14, 8653 Them

 

FORTRYDELSESRET & RETURNERING

Der gives altid 30 dages fuld fortrydelsesret på varer købt hos Unikke Hjem.

Den 30 dages periode starter den dag hvor din ordre er leveret til dig. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Vi skal indenfor 30 dage fra varemodtagelse modtage besked om din fortrydelse. Du kan sende en mail på info@unikkehjem.dk, eller ved at du benytter standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varer, uden samtidigt at give os besked. 

UAFHENTEDE PAKKER
Uafhentede pakker i pakkeshops er ikke en automatisk fortrydelse af dit køb.
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning. 

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

RETURNERING
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler, spejle og rammer med glas over 50x70 cm. 
Udgifterne til returneringen af disse varer forventes højest at koste 299 DDK.

Du kan altid aftale med os om, at benytte vores fragtaftaler. Vi sender dig blot en returlabel, og pengene trækkes fra returneringen af dit køb.
Vi giver selvfølgelig skriftlig besked om returneringsbeløbet. 

Du er også mere end velkommen til at benytte dig af vores returportal, hvor du nemt kan booke fragten til din returnering. Følg blot linket her

Du må også gerne returnere fysisk på vores lager. Dette skal blot aftales på forhånd. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Er du i tvivl om hvilken fragtleverandør du kan benytte ved møbler og større genstande er du altid velkommen til at kontakte os. Vi hjælper dig meget gerne.

 

Vi vil gerne opfordre til, at returseddel er udfyldt og medsendt i pakken. Find retur sedlen nederst på denne side.

Varen sendes til:
Unikke Hjem
Knudlundvej 14
8653 Them
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

  

VARENS STAND VED RETURNERING

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, kan du få dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer din betaling, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leverignsform, end den billigste standardløsning, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Du skal sende pakken retur senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender dokumentation for at have returneret den. 

 

REKLAMATIONSRET

Er varen blevet beskadiget under forsendelsen? Så kontakt os gerne hurtigst muligt, og send gerne detaljerede billeder af fragtemballage og den beskadigede vare til info@unikkehjem.dk

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Kontakt os på info@unikkehjem.dk inden du sender din defekte vare retur.  

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Risikoen for varer købt hos Unikke Hjem overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
Reklamation og eventuelle fejl eller mangler ved levering, skal påberåbes i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager en fejl, bedes du hurtigt rette henvendelse til Unikke Hjem.

Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) returfragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine returfragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Unikke Hjem
Knudlundvej 14
8653 Them
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

KLAGEMULIGHEDER

Ved klage skal følgende e-mailadresse angives: info@unikkehjem.dk samt hjemmesiden du har købt varen på: unikkehjem.dk

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@unikkehjem.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link). For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det klager over tøj og sko skal prisen have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl ien anet EU-land end Dnamark, kan klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.

ec.europa.eu

 

 

PERSONDATAPOLITIK

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Disse oplysninger er navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse. Dette er for at kunne oprette din fragtlabel, og at vores samarbejdspartnere, GLS og PostNord kan sende dig nødvendige pakkesporings- og afhentnings information. 

Personoplysningerne registreres hos Unikke Hjem ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på unikkehjem.dk er Unikke Hjem ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler for dig. 
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivnignen. Du kan skrive til os på: info@unikkehjem.dk

 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Unikke Hjem Aps
Knudlundvej 14
8653 Them
E-mail: info@unikkehjem

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

Bestilt den: _______________________________     

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: __________________________________

Forbrugerens adresse:  _________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________  

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.04.2024